Rally med Drömma

Idag var nästa sista rallyträningen för det här året. Eller ja, egentligen blev det ju sista eftersom vi kommer ha en liten avslutning nästa gång, med glögg, pepparkakor och julklappsbyte. Mysigt!

Hur gick dagens träning då? Jo, Drömma var en blandning av helvild snurrpella, samtidigt som hon visade fin stadga och fina moment. Jag blir inte klok på den hunden, nä jag blir faktiskt inte det… Underbart följsam och helvild å tokig på samma gång. Det är inte lätt att träna då! Idag fokuserade vi på fotposition, stadga och kontakt. Jag tror hon genomförde sitt bästa slalom någonsin idag 🙂 Inte en kon trampade hon på (Y)

Som avslutning tränade vi på lite runt (när hon ska gå runt min kropp, upp till tre varv) sen tränade vi lite slalom mellan benen och åttan oxå. Det var jättelänge sen vi körde sån träning, så länge sen att Drömma nästan glömt bort hur slalom funkade. Jag fick faktiskt förstärka lite i början så det skulle bli rätt! Men nu är hon trött… Iaf för en stund!

2 thoughts on “Rally med Drömma

  1. Agneta

    Kul med ny blogg! Kanske det blir en nytändning med fler inlägg? Jag har då lagt in båda dina i bloglovin, så för min del kan du ha hur många bloggar som helst, jag tänker inte missa något! 🙂

    Svara

Kommentera

