Agilityträning

Idag åkte Drömma å jag på agilityträning i Djurtorp. Egentligen hade jag inte alls någon lust att ge mig ut på vägarna i snöovädret, men eftersom typ ”ALLA andra” skulle dit så åkte jag till slut iväg och tänk så bra det blev.

Drömma tyckte det var lite jobbigt med de nya hundarna, men skötte sig helt okej ändå. Banan vi byggde var en Norweigan Open, svår, men den gick att modifiera så den passade alla förare och hundar trots nivåskillnader…
Drömma kunde inte däcket idag. Hon hade ingen aaaaning om hur man gjorde så till slut fick jag visa henne igenom däcket med handen. Däremot så gjorde hon fina ”jacko” 😀

Jag är nöjd med kvällens träning, Drömma fokuserade bra trots allt. Läxan till mig får bli att vara duktigare på att aktivera och motionera Drömma mer så hon inte har så mkt överskottsenergi att ta hand om.

Kommentera

