Rally med proffsen

20131211-202735.jpgIdag har vi varit och tränat rally hela bunten, iaf mina raggsockor och jag! Det var ”proffsgruppen” som C kallade den tidigare idag.. dvs, det är de som tränar och tävlar i de två högre klasserna, avancerad och mästarklass. Inez har startat i avancerad ett par ggr, men jag har inte träning tillräckligt flitigt, men nu känns det som om det börjar bli riktigt roligt med hundträning igen *hoppas det håller i sig*

Inez var lite flamsig först, lyssnade inte på vad jag sa utan skulle bara åt min hand med godis, men så skärpte hon till sig och träningen blev riktigt bra. Jag tyckte att även Drömma skulle få lite träning idag, annars brukar jag försöka att hundarna ska få lite egentid ibland. Drömma var otrolig idag, jag blev nästan imponerad. Om jag hade haft kommando på fotgående/fritt följ, så hade hon klarat det galant idag, för herrejösses vilken kontakt hon levererade!!!! Hon visade fin stadga och skötte sig ganska mot de övriga hundarna.

Kan det vara så att min lilla valp börjar bli stor nu, börjar landa!?
Ja det kan ju vara på tiden, hon har ju blivit moster och ska snart fylla tre år! Tänk att jag haft henne så länge!!!

 

Kommentera

