Det här med tid…

… verkar vara nåt som aldrig räcker till… Hur kan det vara möjligt att Gud skapade ett dygn med bara 24 h! Fast å andra sidan fanns ju varken dator, tv eller smartphones på den ”gamla goda tiden” så det är klart, 24 timmar var väl rätt mkt 😉

Idag hade jag ett besök på US med dottern, vi skulle göra en snabbvisit på Ikea och köpa några planerade julklappar. Efter det skulle vi åka hem för att äta mat och jag skulle hämta hundarna och åka vidare till rallyavslutningen. Men tji fick jag… Ganska snart insåg jag att jag lär ju inte hinna utan att stressa, och vis av erfarenhet vet jag att stress och hundträningen inte går så bra ihop. Jag tänkte att jag kan ju dyka upp lite senare bara, men ganska snart märkte jag att:
För det första tog Ikea längre tid än beräknat och för det andra hade vi en restid på först minst 30 minuter och sen ytterligare 20 minuter, plus att jag skulle hinna äta, byta om, helst slå in paket och ge mig av och detta utan att stressa.

Nä ni har redan fattat va, det funkar ju inte. Så jag gjorde det tråkigaste av alla tråkiga val, men ändå det rätta… Jag valde att avstå från avslutningen. Så himla trist, men sånt är ju livet ibland. Hellre avstå än stressa är mitt motto just nu, jag har varit alldeles för nära att skrapa näsan i den berömda väggen alltför många gånger och det är det faktiskt inte värt!

Hoppas alla mina hundvänner hade roligt på avslutningen och att de saknade oss lite grann iaf!

2 tankar på “Det här med tid…

  1. Agneta

    Ja, man hinner inte allt man vill. Ofta är det hundaktiviteterna som faller bort när tiden krymper. Självklart går ju familj och arbete före hundsaker, men samtidigt är det ju där man (i mitt fall långa hundpromenader) hämtar kraft och energi.

    Svara

Lämna en kommentar