Bli tant?!

Igår var jag hos frissan igen. Nu när håret börjar bli längre, är jag inte där lika ofta… När jag hade kort hår blev det klippning var 5-6 vecka… Nu har jag sparat till längre, typ sen i våras (eller nåt) å i somras permanentade jag det, dels för att få lite volym, å dels för att täcka lite gråa hår… Ja jag har ju redan 40-årskris så det räcker så det där gråa håret behöver ju inte skylta extra med att det finns…

Nu till frågan.

Jag vet inte om jag ska permanenta det igen… Bokade tid för det, men känner mig lite tantig i det, kanske beror det på den fjantiga luggen som jag inte kan vänja mig vid, men som frissan envisas med att övertala mig om varje gång. Jag känner mig som en tant, känner inte igen mig när jag ser mig på kort eller tittar mig i spegeln, men…
Jag får allt som oftast kommentarer om att jag är snygg i håret, så jag borde kanske lyssna på dem…. eller…

Nypentad för ca 6 månader sen…

Jag gillar ju kort hår, som det här… busigt å lättskött å man blir inte lika svettig i nacken när man tränar :p

ca 12 månader sen…

 

 

13 thoughts on “Bli tant?!

  1. Snurran

    Du ska ha som du trivs bäst i! Bägge frisyrerna verkar ju lättskötta, typ bara att ruska till håret så är det klart, så det är väl mer en fråga om hur ofta du orkar klippa dig och som sagt, vad DU trivs bäst i 🙂 (personligen gillar jag ditt raka hår bäst) 😉

    Svara
  2. Maria

    Ingen ny permanent om du frågar mig. Av frisyrerna på bilderna så gillar jag den kortklippta varianten bäst. Den känns som du. Men som ovanstående säger så ska man ha det man själv gillar bäst. Ibland är det dock svårt att veta vad man vill 🙂

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Maria, ja jag tycker oxå den kortare känns mer som jag, lite busigare och tuffare lixom.. Jag gillar ju att variera mig lite och eftersom jag haft kort så länge så tänkte jag försöka spara till långt, men jag kanske ska stanna någonstans på vägen med typ sån här frisyr?!

      Svara
      1. LindasHundliv Inläggets författare

        Var tveksam till permanenten å speciellt när det blev lugg, det hade jag inte räknat med… Jag tror jag låter håret bli rakt medans jag funderar på vilken längd och frisyr jag ska ha i februari, å till dess får jag nog använda plattång 😉

  3. Agneta

    Du är jättefin i båda frisyrerna, men jag älskade ditt korta busiga hår! Förmodligen för att jag har kort själv 🙂 Med längre hår kan man ju variera frisyren på ett helt annat sätt. Men vi fick ingen bild på hur håret ser ut nu när du inte har lika mycket lockar, kanske är det den frisyren som är bäst?

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Åsa, jag tycker nog faktiskt det är jobbigare att sköta ett längre, då ska det borstas, formas, sättas upp i tofs, fönas osv.. Mina korta frisyrer har bara varit att rufsa till lite :p

      Svara
      1. toktassarna

        Haha, mitt hår har inte sett en hårborste på evigheter och fönar det gör jag varannan månad. Men det beror nog mycket på hurdant hår man har.

Kommentera

