Viktresan

Viktresan

Nu är det snart en månad sen jag gjorde det här inlägget på facebook och jag står fortfarande kvar på ungefär samma ställe och stampar… Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, för jag har faktiskt varit en riktig slarver när det gäller både mat och motion. Mest slarvig har jag nog varit med motionen och det beror främst på att jag varit småförkyld och haft lite ryggproblem.
Jag är grymt stolt över hur jag lyckats med både delmålet och med att nästan kommit till det slutliga målet. Jag känner mig grymt peppad av vänner, både via fb och instagram och i verkligheten, jätteroligt att jag får så mkt kommentarer. Jag har även fått höra av kunder och jobbarkompisar att jag ser så fin och pigg ut. Människor har berättat för mig att jag inspirerat dem genom mina bilder om mat och träning, bilder som jag instagrammat och delat på fb. Bilden ovan genererade i över 60 gilla på fb och bara det tycker jag är helt otroligt. TACK!

Nu är det snart jul och jag gissar att det kan bli i en hel del godis å pepparkakor och andra onyttigheter. Jag har inte tänkt hålla igen på det bara för att nå min målvikt, men jag har å andra sidan räknat med att gå extra promenader och ta minst en tur till gymmet under juluppehållet. I januari räknar jag med att slutspurta min resa och nå målet och kanske t o m sätta ett nytt litet mål. Det jag vet säkert är iaf att mitt matintresse vaknat till liv och nu för tiden kommer inte värst mkt halvfabrikat in i mitt hem. Det är ju mkt godare och enklare att göra maten från grunden! Att göra matlista kan vara jobbigt ibland, men å andra sidan är det också väldigt roligt att leta fram nya recept och försöka få till en matlista som kan passa hela familjen.

Ja det är så att jag gillar mitt nya liv och min nya livsstil, så jag tänker nog försöka dras med den ett tag till 😉

Matplanering

Kommentera

