Det här med ljudböcker

Det här med ljudböcker… Ja det är svårt till en början, att både göra saker och höra vad som sägs i boken, trots att man är tjej och borde kunna göra flera saker samtidigt. Jag har ofta lyssnat på radio och poddar när jag jobbat tidigt på morgonen, men då gör det inte så mkt att man bara slölyssnar lite. Med en ljudbok i öronen måste man koncentrera sig lite oxå, men efter ett tag får man in snitsen, då gäller det bara att ingen kommer å börjar prata med en, för då tappar man ju bort sig direkt 😉

Nu har jag dock kommit in i det här med ljudböcker och plöjer igenom dem med god aptit. Nu är jag på sista boken av Jussi Adler-Olsen och hans serie om Carl Morck, Assad och Rose på avdelning Q. Jag kan verkligen rekommendera dessa fem böcker. Stefan Sauk är uppläsare och det gör inte saken sämre.

Nästa bok i min bokhylla är Sofia Hallergs ”Mina fräknar”, som jag inte har en aning om vad det kan vara…
Har ni några läsförlag?

2 thoughts on “Det här med ljudböcker

  1. Agneta

    Visst är dom bra dom där böckerna! Just nu lyssnar jag inte så mycket, mitt lyssnande är ju kopplat till långa hundpromenader och det blir inte mycket sånt nu. Brukar lyssna lite när jag gör tråkiga saker här hemma, som att vika tvätt, plocka disk mm.
    Önskar att jag kunde lyssna innan jag somnar men det funkar dåligt.

    Svara

Kommentera

