Fyrverkerier till nyår

Fyrverkerier till nyår ja okej, men inte hela vägen fram dit!
Stöd den här petitionen Fyrverkeribegränsningar

Jag tycker fyrverkerier är vackra när de anordnas. Det är pampigt och färgglatt, men jag mår dåligt när jag vet att åtminstone min ena hund lider något fruktansvärt. Dagliga promenader är det inte tal om, man får vara glad om hon törs kissa precis utanför porten.
I flera år har vi hyrt stuga utanför stan, maken å jag. Vi brukar äta nåt gott, spela spel, gå promenader å titta på film. Men iår har vi tonårsbarn som ska ut på fest å då törs man inte åka iväg.
Det blir en nykter afton som så många gånger förr och typ halv tolv sätter vi oss i bilen å kör motorväg i ngn timme, när fyrverkerierna härjar som mest. Vi försöker iaf göra det så drägligt vi kan för hundarna! 💖

3 thoughts on “Fyrverkerier till nyår

  1. Snurran

    Usch vad jag lider med er (eller din stackars hund mest förstås) Man tycker att de efter ett tag borde förstå att det inte är farligt, men panikhjärnan kopplar ju inte sånt tyvärr.. :-/ Hoppas att ni slipper höra så mycket smällande åtminstone de andra dagarna…

    Svara
  2. toktassarna

    Runt Arlanda är det ju helt smällfritt, deras hotell har tom öppet för hundägare! Kanske räcker det med att åka till Norrköpings flygplats? Det är totalt jätteförbjudet att skjuta upp raketer runt flygplatser ju..

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Bra tips! Jag läste oxå om Arlanda och att de öppnat hotellet för hundägare på nyår. Tyvärr räcker inte Norrköpings flygplats, den ligger bara ca 6-7 km från min port och kanske 1 km från bebyggelse. Men jag kom på att vi kanske kan åka till landet nu i år eftersom det inte är så kallt (det är ju inte året runt bonat).

      Svara

Kommentera

