24 dec. 2013

Så var julafton snart slut för iår, mindre än två timmar kvar av dygnet. Jag tror det här nog är en av de bästa julaftnar jag haft, faktiskt!

Morgonmys med familjen, julgröt och skinkmacka till frukost. Den sedvanliga paketöppningen i pyjamas och lite tid att softa innan vi skulle iväg till mina föräldrar. Dit åkte även min bror och hans fina familj. Men först skjutsade vi dotterns pojkvän till hans familj…

Sötaste tomtenissarna ❤

Efter lite glögg och tjatter, så blev det paketöppning igen, alla hade varit snälla för högarna växte och växte. Sen blev det mat och nytt för iår var att jag bad om både brysselkål, sill och janssons, jag har precis (eller ja okej då, nästan precis) börjat lära mig äta det. Senapssillen är bättre än den ”vanliga” enligt mig. Brysselkål var första gången jag åt i vuxen ålder, inte alls dumt!

Efter en tallrik kallt och en liten tallrik varm mat så var jag rätt mätt och belåten. Efter att maten sjunkit lite och vi hjälpts åt att duka av så provade jag föräldrarnas gångband. Lite knepigt, dels var det smalare än det på gymmet å dels så var lutningen rätt stor, vilket gjorde att mina ben inte gillade det helt och hållet.
Efter massa pladder och lite kaffe och tårta var det dags för oss att åka hem till hundarna.

 

Dottern och jag svidade om till träningskläder och tog oss en runda på ca 35 minuter, det var rätt skönt att ta en rask kvällspromenad efter all mat och allt stillasittande.

God Jul!

Kommentera

