Götakanal

Idag var vi fem mattar och elva hundar som njöt av fint väder och trevligt sällskap. Vi knölade in oss i ett par av bilarna vid golfklubben och åkte till Mariehov där vi började promenaden.
Det är så vackert utmed kanalen.

20131229-184127.jpg
Trots att promenaden varade i nästan två timmar lyckades jag med bedriften att inte ta ett enda foto med hundar på. 😳
Tyvärr var det en hel del skott, kanske någon jaktstig. Drömma och de andra hundarna sket fullkomligt i knallarna, men Inez var berörd. Två gånger var hon lite mer flyktbenägen än vad som var önskvärt, men annars stressade hon inte upp sig så mkt. Jag bar henne två gånger, för hon drar så fruktansvärt i kopplet när rädslan tar överhanden, men i min famn verkar hon slappna av lite.
Jo visst vet jag att man inte ska ömka hunden å sånt, men om Inez verkar slappna av lite om jag bär henne korta sträckor så tycker jag att det kan få vara så.
Inez fick prova på att hänga över nacken oxå å där hängde hon bra.👍

20131229-185024.jpg

2 thoughts on “Götakanal

  1. Snurran

    Det där ser ju myys ut, tur att hon är skapligt liten och behändig 😉 Man känner väl själv sin hund bäst och märker vad som fungerar, Det som är viktigast är väl att man själv visar sig lugn och avslappnad

    Svara

Kommentera

