Inspiration eller tjat?

Ibland (eller faktiskt ganska ofta) så undrar jag om mina matbilder på instagram och även på facebook, är till inspiration för kompisar och andra eller om det bara blir tjatigt?

För mig blir det som en hobby, det här med bilderna på dagens rätt osv.. Om jag ser fram emot att laga någon speciell rätt, eller om jag har stora förhoppningar om något ska vara extra gott så blir jag alldeles sprallig (och ja, kanske t o m lite intensiv). Jag brukar säga till familjen, ja nu har jag publicerat ännu en sån där matbild ni vet. De tittar lite snällt på mig och nickar… Sen går de plikskyldigt in och gillar bilden (fast de behöver ju inte det).

Jag känner mig tjatig om min vikt och min mat, men det är ju som en hobby, som en ny livsstil. Från slutet av augusti till dagens dato har jag minskat 13 cm i midjan och gått ner flera storlekar i kläder, plötsligt känner jag mig både snygg och jäkligt pigg. Självklart blir jag stolt över vad jag åstadkommit och lägger förmodligen upp en bild på mig eller nåt sånt som visar att jag mår bra!
Ego, inspiration eller tjat?

Jag svarar nog alla tre! Mina tjatiga instagrambilder visar att jag lagar mkt nyttig mat, att jag tränar en hel del och att min viktresa ger resultat.
Men meddelandena från kompisar som frågar var jag hittar recepten, hur jag gör osv, alla likes om att jag är duktig som tränar och står i visar att jag ger en hel del inspiration oxå och det ÄR jag väldigt GLAD och stolt över. Tänk att kunna påverka och inspirera människor 🙂 Det känns superbra och himla roligt! Så tack för kommentarer, förfrågningar om recept, likes osv! Vi peppar varandra!

5 thoughts on “Inspiration eller tjat?

  1. Agneta

    Jag tycker att du är duktig, men jag kommenterar nästan aldrig. Detta beror mest på att jag känner skuld över att jag inte tar tag i min egen hälsa, därför blir det jobbigt ibland men det är alltså inte ditt fel! (Det är ju mitt!)
    Fortsätt precis som du gör, du gör ju det du mår bra av!
    Bara en förklaring till varför mina kommentarer uteblir ibland…

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      … Inte meningen att ge någon dåligt samvete, det är ju många saker som ska falla på plats för att man ska orka att försöka och att lyckas.. Inte behöver du förklara… ❤

      Svara
  2. Leona Örtenberg

    Jag känner mig också tjatig ibland, om hundarna och att jag har aktiverat dem si och så mycket. Men som för dig, det är ju min hobby/livsstil. Själv tycker jag det är inspirerande och roligt att läsa om människor som gör förändringar och saker de mår bra av 🙂

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Vi är väl lite nördiga både du och jag… både med hund å annat.. Men det är jag stolt över 🙂 Som du säger så är det roligt att läsa om nåt som folk brinner för..
      Tycker nog allt att vi ska fortsätta med våra tjatiga inlägg, jag hoppas det kommer igång med lite mer aktivering med hund hos mig oxå, det har legat i stå hur länge som helst nu :/

      Svara

Kommentera

