Lite taggad blir man ju allt ;)

Idag var jag på ett års jubileum på Dog & People i Åby. Jag var där på invigningen förra året och sen har jag kikat lite på deras utbud under året, men aldrig fått ändan ur vagnen. Idag hade de uppvisningar, bl a mina tränings- och tävlingskompisar i rally, Sofia och Annelie och duktiga Sandra och Line i freestyle. Tyvärr missade jag just dem, men hann i stället se apportering och K9 Nosework, det sistnämnda är jag lite extra intresserad av och funderar på om jag orkar/hinner gå kurs i det? Jag intresseanmälde mig till en freestylekurs och så kommer jag ju ha en agilitykurs själv, så om tiden räcker för ytterligare en kurs är ju tveksamt.

Både Inez och Drömma är ju lite grundtränade i specialsök, så viss erfarenhet finns ju redan inför K9 nosework, det är ju bara det att jag ska ta mig i kragen och komma igång med träningen oxå, men lite taggad blir man ju när man varit på sånt här!

Idag fick hundarna träna på att lägga leksak i låda här hemma och balansera på peanut, så de tackar nog för mitt besök på Dog & People, annars hade jag nog inte blivit inspirerad av att träna dem idag..

Kommentera

