Ofrivillig vilodag

*suck* idag blev det ofrivilig vilodag… Inte riktigt hel vilodag för hundarna, men helt klart för mig… Kom hem från jobbet med en huvudvärk som hette duga. Fixade lite med tvätten i slow motion. Satt sen i soffan resten å glodde på tv, typ. Tur att jag har en man som lagar mat, som dessutom var lite nyskapande idag och hittade på ny kryddning på köttfärslimpan. (Y)

Min tanke var att jag skulle åka till gymmet, men huvudvärken gjorde att jag istället omvärderade min träning till en powerwalk, som i slut änden blev en gå och ”strosa” promenad med Drömma. Efter lite soffhäng mer, tog jag fram peanuten och klickern och hundarna fick lite balansträning, sitt, ligg och stå på peanuten, med lite stöd från mig så klart. Inez försöker fuska genom att bara hoppa upp med framtassarna å se söt ut. Den hund som inte balanserar tränar stadga i ligg precis bredvid, idag var båda hundarna duktiga på det.

Huvudvärken lättade lite, men börjar komma tillbaka. Alltså är det dags för mig att krypa till sängs och lägga den spända nacken på spikkudden och hoppas att värken släppt till imorgon!

2 thoughts on “Ofrivillig vilodag

Kommentera

