Den lilla blå

En gång för ganska länge sen köpte jag såna där små mjukisdjur på Ikea, ja ni vet de där för en femma. Tanken var att de skulle användas i olika trick å att hundarna skulle lära sig att apportera föremål som inte ser likadana ut.

Det var länge sen de användes, men härom dagen plockade jag fram den lilla blå, en hund/varg eller krokofant eller vad det kan vara?! Den kallas Den blå. Meningen är att hundarna ska hämta Den blå och lägga den i en burk. Drömma hon tar upp den, kastar den en bit, tar upp den igen och upprepar tills hon kommer fram till mig, där slänger hon den i mitt knä och hoppas på godis. Att få henne kasta Den blå i burken är inte så lätt, men nu har jag fått henne att lyckas ett par gånger, men då måste Drömma först stå med ena tassen i burken 😉

Inez däremot jobbar annorlunda, hon tar burken å slänger iväg den å sen hoppas hon på godis, eller oxå slänger hon den ett par gånger så jag måste hålla i burken innan hon förstår att hon ska lägga i Den blå, men Inez lyckades rätt bra förut idag.

Det är så roligt att se hundarna tänka och försöka göra det jag vill. Nu har de vilat ett tag så snart är det dags att ta fram peanuten eller casallbollen så de får lite balansträning.

 

2 thoughts on “Den lilla blå

Kommentera

