Zumba fitness

Idag var det dags igen.. för zumba fitness… Trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle börja med zumba, men så plötsligt en dag så stod jag där på ett zumbapass. Det är riktigt roligt och man blir svettig så in i bängen. Om man har koordination eller inte spelar ingen roll, bara man rör på sig hela tiden, men visst är det roligare när man lyckas hitta stegen. Vissa koreografier är ju svårare än andra, men jag som är stel som ett kylskåp har börjat lära mig svänga på höfterna och skaka på ”bröna” 😉
Idag var det dags för några nya låtar eftersom det är ny termin. Faktum var att jag kände igen några stycken från ett annat zumbapass, men de var modifierade lite, den ena var tydligen modifierad så att man bytte håll… för jag gick hela tiden till höger i den låten, fast alla andra gick vänster, haha!

Efter zumban kikade jag på benpress-maskinen, jag har varit på och provat den lite, men inställningen var lite svår att veta. Som tur var kom en instruktör förbi just då, så jag fick hjälp med inställningar så nu kan jag börja köra separata pass med ben om jag vill variera när jag är på gymmet!

Vi åkte hem och åt lunch och sen slappade vi faktiskt i tv-soffan, maken å jag. Vi kollar ifatt julkalendern!

Dagens lunch

2 thoughts on “Zumba fitness

Kommentera

