Snabb agility

Den här söndagen var det lite agilityträning i Djurtorp, några hade förhinder, men vi var ett litet gäng iaf… Vi byggde upp en superlätt bana, med mycket spring, det var ju rätt kallt så vi ville inte hålla på att träna tighta svängar med ökad skaderisk.

Nåt som vi inte brukar släpa in är balansen, men den var med idag. Drömma såg ut att älska den och ögonen bara lyste när den kom i hennes synfält. Hon drog upp på den både en och två gånger, vilket är både bra och dåligt. Jag hade bara ett mål med träningen idag och det var att Drömma skulle bli lite aktiverad. Bonusen blev att hon gjorde fina slalom och drog som en gudinna mot hinder och över balansen, vilken jädra fart det var på henne! Nåt jag blev nöjd med var förflyttningen över banan på väg till starten, Drömma gick nästan fot och sprang inte i förväg och provade inga hinder på vägen.

Jag hade lite annat att göra på kvällen så jag smet tidigare, men några varv hann jag med iaf, men någon trött Drömma hade jag inte med mig hem, så aktiveringsmålet var visst inte tillfreds… jaja, vi hade kul iaf.

Kommentera

