Debut på afropowerdance

Eftersom flertalet av mina inlägg börjar med ”idag” så ska jag försöka med något annat…

Debuten på afropowerdance är gjord. Vi, min kompis Ann å jag, har kört zumba ett tag nu. Torsdagar har varit en av dagarna det har varit pass. Nu när det är nytt år så är det oxå nytt schema, zumban går andra dagar, men på torsdagar är det afropowerdance, det måste vi så klart prova.

Afropowerdance

Det var rätt många som ville prova på, men inte så många att det blev trångt. Vi körde massor olika rörelser –  ta skydd, ta skydd, häll ut vatten, häll ut vatten. Cha cha steg, trummor, rör i grytan å massa olika. Ganska enkla röresler, men man rycktes ju med så himla dant av rytmen å de afrikanska trummorna att man körde järnet.
Vilket pass, imorgon kommer man veta vilka muskler man hittade, får man inte träningsvärk av det här så blir jag förvånad. Redan innan passet var slut kände man hur det ömmade i magen, drog i baksida lår, man var helt slut i benen å lite öm i skuldrorna, men med ett leende på läpparna. Det var en frigörande, rolig och svettig barfotadans!

 

Jag har redan bokat in nästa torsdag! Så kul det var! Tjohooo…. 😀

 

3 thoughts on “Debut på afropowerdance

Kommentera

