Plötsligt händer det

Idag känner jag mig lite upprymd… Och faktiskt lite stolt! Min självkänsla är inte så bra alla gånger, man misstror sig själv och ibland sin kunskap, både när det gäller hund, jobb och annat i livet.

För en tid sedan ändrades mina arbetsuppgifter något ett par timmar per dag.. Jag som är van att jobba enligt ett fast schema, har lite svårt att fatta att jag faktiskt jobbar när jag gör kvalitétskontroller å annat som nu finns i mina göromål. Att ringa till folk, prata lite med dem å åka runt å göra kontroller. Det känns mest som om jag åker runt i stan och fördriver tiden, nästan som om man smiter från jobbet faktiskt. Vissa sakerarbetsuppgifter har inte alltid fallit riktigt i min smak och då har jag ändrat på det och sagt till att jag gjort en förändring som ingen någonsin sagt emot. Jag har föreslagit saker som ”de” sagt okej till… Å ändå har jag inte jobbat. Det är ju en märklig känsla det där.

Det är väl lite som när jag tränar hund, eller vad säger ni Kim å Assie. Jag tränar ju aldrig, eller hur var det jag sa… Mina hundar kan massa saker, men jag räknar inte det som träning, det är bara kul, eller faller sig så naturligt i min vardag… Eller finns i mina tankar som så här: sånt gör väl alla!? eller gör de inte?!

Samma sak på jobbet idag. Jag tog lite egna intiativ och de föll i god jord. Tog med en av servicecheferna ut till en kund för att presentera honom, råkade då sälja in både golvvård och fönsterputsning på några minuter-genom att munhuggas lite med kunden, så som jag alltid gör, för det är ju kul :p
Fick en blinkning av S och sen sa han att det var bra gjort. Vi kom till kontoret å jag fixar några saker å precis när jag ska gå hem möter jag en annan chef i dörren, som är på språng, han vänder på en femöring och ropar tillbaka mig.

-Linda, sa han, å gjorde tummen upp.
-Ja ha? Vaddå säger jag… helt oförstående, vad är det jag nu jag missat tänkte jag..
Han säger, S berättade om kunden, skitbra jobbat!

Nåt bra måste jag alltså ha gjort på jobbet trots att jag själv bara tyckt jag åkt runt å pratat med folk.

2 thoughts on “Plötsligt händer det

Kommentera

