Träning på gym å i friska luften

Helt nördig på träning har jag gått å blivit, å ändå tycker jag inte tiden räcker till, jag vill åka tillbaka gymmet så snart jag kan. Snacka om att få endorfinkickar.

Den här veckan har jag varit på gymmet fyra dagar av sju. Fast än har ju inte sjunde dagen passerat, så vem vet, det kanske blir en gång till. Jag har dansat zumba två gånger, provat på afropowerdance och kört ett varv med maskinerna, vilket var alldeles för länge sen. Jag är faktiskt lite sugen på att prova på crossfit, men hur sjutton ska jag få in det på schemat.

På zumban idag kände jag av träningsvärk från torsdagens afro, men det var rätt okej ändå. Efter att ha slappat ett tag hemma i soffan tog vi hundarna på en halvlång busrunda i snön. Eftersom det snöat rätt mkt här omkring, så fick benen lite extra träning. Vi lämnade två snöiga hundar i hemma i köket och tog stjärtlapparna och gick till den Galgbacken där min brorsa å hans familj skulle åka. Våra barn är ju så stora, så om vi kan ”låna” några barn att åka med verkar det inte lika konstigt om två vuxna öser sig ut för backen! Mina möra ben fick ännu mer träning eftersom jag skyndade uppför backen efter varje åk så jag skulle hinna åka fler gånger 😉 Efter någon timme hade jag blivit kall om rumpan i mina jeans, ja jag var inte rätt klädd för pulkaåkning, så maken å jag knallade hemåt.

Brorsan å hans fru lyckades väl så där med att åka åt rätt håll :p

3 thoughts on “Träning på gym å i friska luften

  1. Agneta

    http://lingvistbloggen.ling.su.se/?p=1042
    En skrana roar man sig med i skid- eller pulkbacken. Men bara i Umeå med omland (till och med bara nätt och jämt in i Skellefteå kommun). Eller rättare sagt, som framgår av kartan är jag lite osäker på hur det är i de västerbottniska delarna Lappland. Där bor ju så förtvivlat lite folk, så man vet ju inte vad några enstaka belägg egentligen betyder. Hur som helst rör det sig om vad som i övriga landet kallas för åkmadrass eller åkmatta, och tingesten beskrivs som åkmadrass av Wikipedia.

    Svara

Kommentera

