Är det verkligen sant?

Jag kan inte riktigt fatta… Det känns helt ofattbart!
Igår skrev jag ett inlägg om att jag nått mitt mål när det gäller min vikt. Sen augusti har jag gått ner -9 kg och minskat -16 cm i midjan. Jag tycker inte det är så jättestor skillnad, men märkar att många i min omgivning kommenterar att jag gått ner, ser bra ut, ser så himla smal ut osv. Sen har jag fått höra att jag inspirerat andra till att börja äta bättre och kanske t o m motionerat en del och DET det tycker jag är SUPERKUL! Tänk att jag har kunnat vara inspiration lixom!

Tidigare idag gjorde jag ett collage (ja kanske ett egocollage, det får ni tycka om ni vill) bilder på mig själv och min resa från augusti till idag. Av kanske självklara skäl så har jag inte värst många bilder på mig från min tid som lite större, men ingen tyckte jag var stor då heller förutom jag själv! Men när jag ser bilderna så kan jag inte fatta. På bilden med den turkosa tunikan kände jag mig fin, var på väg till ett kalas om jag inte minns fel. På den lilla bilden där jag har grå tröja, tyckte jag att jag gått ner ”massor” å var stolt redan där, men nu när man ser det så kan jag inte förstå hur stor förändring det faktiskt blivit. De röda byxorna är mina gamla jobbarbyxor å de är stora som hus nu. Jag provade dem faktiskt idag och de är inte bara stora i midjan utan även överallt, som att ha på sig en säck faktiskt. Bilderna där jag har svart tröja är från idag och där tänker jag försöka stanna.

Jag är stolt över mitt mål, stolt över att jag lyckats, stolt över att ha inspirerat andra. Vissa kanske tycker det är ego att lägga ut bilderna på sig själv, men jag gör det som ett led i min förvandling. Jag gör det egentligen för mig själv och när jag får så många ”gilla” och kommentarer på facebook blir jag otroligt stolt och tacksam, tacksam över att så många peppar fast de faktiskt kanske inte ens vet om det!

Tack ❤

2 thoughts on “Är det verkligen sant?

Kommentera

