Godisråtta

När jag kom hem från jobbet, var jag frusen och sötsugen så in i bängen. På med kaffemaskinen, efter lite övervägande om jag kanske borde ta varmt te istället. Tanken var ju att jag skulle äta hälsosamt eftersom jag hade bokat ett pass zumba fitness, men godiset jag hittade när jag rev i skåpet sabbade min plan. Men när det värsta begäret lugnat sig så fixade jag mig en tallrik keso och åt en banan. Varför gjorde jag inte så från början?

Efter zumban, som var ett annorlunda pass, kom jag hem lagom trött å varm å hittar lax och en avocadosallad fint upplagt på stort fat. Maken har fixat fint och det var så gott! Chilikryddad lax på en bädd av förvällda sockerärtor, sallad, avocado och sharonfrukt, toppat med lite pistagenötter, mumsisch! Jag ser fram emot min lunchlåda imorgon 🙂

Trots dippen med chokladbiten idag, godisråtta som jag är, så känns det som jag haft en bra mathållning trots allt.

20140121-214605.jpg

Kommentera

