Oups

Ja herregud, jag säger då det…

Inez och jag har rallyträning med avancerade gruppen varannan onsdag, eftersom det inte är lika trångt som på Drömmas nybörjarträning, fick Drömma oxå följa med.

Eftersom det är tävling för en del i helgen så var det en mästarbana som byggdes, men jag körde som jag ville… Inez var riktigt duktigt idag, men värre var det med hennes matte. Redan på banvandringen började vi vimsa (inte bara jag) om vilken sida om skylten man skulle gå och vilken sida hunden var på osv, och eftersom jag haft planeringsmöte precis innan träningen var jag väl rätt mör i huvudet, men till slut fick jag nog ordning på vilken sida som var vilken. Inez fick träna både skyltar, stadga i stå och sidbyte framför idag och en del annat oxå förstås.

Drömma fick komma in en kort sväng i ridhuset. Det var kallt idag, så vid det här laget frös jag rätt bra om tårna. Målet med Drömmas träning var kontakt och lite positionsträning. Hon var som en studsande fjäder, men riktigt, riktigt följsam. Men jag blev lite full i garv, på casallbollen kan Drömma kommandona, sitt, stå och ligg… men i ridhuset så funkar det inte alls… Allt hon gör är att sätta sig eller slänga sig på marken utan att lyssna på vad jag säger, förmodligen ger jag kommando med kroppsspråket eller så chansar hon bara allt hon kan i hopp om att få godis 😉

Kommentera

