Whiiiii

Ja jag känner mig lite galen idag, först afro å så det här…. Det här vaddå?
Jo nu har jag betalat in två kursinbetalningar så snart ska Drömma å jag börja kursa. Stackars lilla hunden har ju knappt gått en kurs i sitt treåriga liv å en matte som tappat både motivationen och orken i över ett år, ja faktiskt nästan två. En del vet varför, andra får fråga om de är nyfikna på anledningen, det tänker jag inte skriva här! It’s the past!

Första kursen vi anmälde oss till är Klara färdiga tävla. Det låter som en jättebra grundkurs för oss som dessutom innehåller en hel del intressanta saker som shaping, burträning och kroppskontroll. Inte för att jag har som mål att tävla i lydnad med Drömma, inte än iaf, men jag ser det som en bra teamträning, det behöver vi.

Sen hade inte jag haft någon mer kurs i åtanke för Drömma, vi  har intresseanmält till en freestylekurs, som verkade lite tveksam om den verkligen skulle bli av… eller iaf när… Jag pratade medmin kompis Ida Björkman som brukar ha kurs ihop med Yvonne Öster om inte hon eller de skulle ha någon kurs i Linköping, för i sånt fall ville jag gå… Inget planerat än svarar Ida. Åh så synd lixom… tänkte jag… å sen hände inget mer. Förrän igår kväll. när jag såg att Yvonne Öster i egen hög person 😉 skulle hålla en två dagars freestylekurs på Hundens hus i Norrköping. Jag slängde mig på länken för att anmäla så fort så att det bara svepte till bland alla papper på skrivbordet. Så nu ska Drömma å jag lära oss dansa och förhoppningsvis bli ännu mer sammansvetsade som team!

Jag är så peppad att köra igång! Min motivation börjar komma tillbaka och jag kan knappt bärga mig till kursen drar igång!

Whiiii

Rasträffen i Vårgårda 2013 Fotograf: Leona Örtenberg

Kommentera

