Tio år sen

Har ni klurat ut gåtan ännu? Det har blivit några ledtrådar under veckan…

För nio år sen fick jag en stor bukett blommor av maken, via blombud, en liten skyddsängel att hänga om halsen av svärmor och ett paket chokladcigaretter… Då hade jag klarat ett helt år… Något som jag aldrig kunde tro att jag skulle klara, men skam den som ger sig.

Nu, tionde året, behöver jag absolut inga presenter (även om jag älskar att få det). Den största presenten av alla köpte jag nog själv för alla pengar jag inte rökt upp. Jag köpte Inez för pengarna jag sparade när jag slutade röka!

7 februari 2004 gav jag mig fanken på att nu får det vara nog. Från att ha varit storrökare och dragit i mig nästan ett paket om dagen och förpestat mig själv och min omgivning har jag nu varit i stolt och rökfri i tio år så idag har jag JUBILEUM!

Jag säger som Maria Montazami, man ska fira allt som går att fira så det tänker jag göra idag, med bubbel å god mat med min älskade familj!

20140204-192427.jpg

Svaren på ledtrådarna:

Ibland går man upp i vikt när man är nyttig oxå – Jag gick upp 7 kilo när jag slutade röka, blev lite matgalen…
20 har blivit 19 har jag hört  20 cigaretter i ett paket förr, nu bara 19
Jag har tjänat pengar…  Flera tusen på ett år! – På ”min tid” kostade ett cigarettpaket 45 kr och jag rökte mkt, inte ett helt paket om dagen, men ganska mkt. 3-5pkt i veckan blir blir många slantar. Den dagen jag slutade med plåstren, öppnades en obligationsfond och har sen dess sparat 1000-1500:- per månad, som jag efter lite mer än ett år senare köpte Inez för ❤

8 thoughts on “Tio år sen

  1. Åsa

    Grattis!

    Jag lever ju numera med en rökare, även om han nog är på väg att sluta för min skull, tror tyvärr inte att en valp är det som kommer få honom att ta sista steget o lägga av helt men man kanske skulle kunna hitta nån annan sporre…

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Tack Åsa, nu kan jag knappt tro att jag faktiskt varit rökare, det känns så främmande. Jag är helt klart nöjd med mitt beslut att sluta.
      Hoppas det går bra för killen, man blir ju både piggare å friskare å slipper förpesta sin omgivning!

      Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Tack Leona 🙂 Ja jo, man måste nog vara rätt envis och fokuserad för att det ska gå, det är en egenskap jag har och ibland är den till fördel, ibland till nackdel…

      Svara

Kommentera

