Lite kvällsträning

Efter ofrivillig vila i helgen så blev det lite kvällsträning för tjejerna. Jag började med att träna stadga på filt. Drömma har fått en ny filt som jag tänkt vi ska ha med oss på träningar.
Först hade jag dem på var sida rummet å gick emellan och belönade. Då blev avståndet för stort för Drömma som hela tiden reste sig och kom för att hämta belöningen (lilla skruttan). Vi tog en paus och sen körde vi igen och då fick de ha sina filtar bredvid varandra och träna på att få belöning utan att suktas av den andra och utan att börja spänna sig. Det gick över förväntan! Drömma har lite svårt att slappna av när vi är iväg, eller när vi tränar överhuvudtaget, så jag tänkte att om hon får till uppgift att ligga still på en filt så kanske hon kan vila lite mellan träningarna istället för att stå och ladda, små steg i taget.

Bild

Efter en lite längre paus lånade vi husses kartong med golfbollar och tränade lite kroppskontroll på kloss, eller ja på golfboll då 😉 Det var bara Drömma som fick träna det, Inez fick fortsätta att träna stagda på sin filt, nyttigt för dem att inte alltid bli åtskilda när man tränar. Min träningsglädje börjar komma tillbaka och jag känner mig mer och mer upprymd nu när jag tänker på det, inte alls så jobbigt och kravfyllt som det varit det senaste året.

Bild

2 thoughts on “Lite kvällsträning

Kommentera

