Smarthund eller knashund?

Drömma höll på att slicka mig och hussen på armen, handen, benet å lite slicka örat…. Allmänt jobbig så där som hon kan vara ibland.
Vi sa åt henne om och om igen att hoppa ner från soffan å det gjorde Drömma för att i nästa sekund hoppa upp till den andra av oss å puffa å verka vilja nåt.. Efter ett antal tillsägningar verkar Drömma ha gett upp, men så börjar hon igen… Men vad sjutton är det, tänker jag och tittar på klockan 21:40, hon borde inte vara kissnödig, det är ju mindre än två timmar sen hon fick en rastning. Men jag reser mig och tänker att, ja jag går ut med Drömma lite tidigare, för nåt verkar hon vilja!

I samma ögonblick som jag gör ansats att resa mig upp springer Drömma fram å tillbaka, men inte till dörren, nä till köket, till pläden (som ligger ungefär där vi tränade på att stanna kar på filten i början av veckan) å sen tar hon ett par steg framåt, tittar på mig, tittar på köksbänken å springer till pläden igen. Två gånger hinner Drömma göra detta innan jag ser vad hon vill…

Tokhunden tigger, hon vill ha osthjärtan-cheez heartz som står på diskbänken. Tittar på påsen, bekräftar att jag ser henne å tillbaka till pläden, ja hon är inte dum den där lilla bruden! Men något osthjärta fick hon faktiskt inte den här gången.

8 thoughts on “Smarthund eller knashund?

  1. Snurran

    Baloo ”tiggde” mer öppet och gick direkt till skåpet där t.ex. benen förvarades, stod där, viftade på svansen och tittade uppfordrande på en, han försökte aldrig med ”trix” som att ligga eller annat, men jag lovar att om man sagt att han skulle göra något så hade han bergis klarat av att slå kullerbyttor för att få något ur skåpet 😀

    Svara
  2. Agneta

    Ha,ha!! När sånt händer här hemma, så smälter jag av gulligheten och klurigheten – vilket givetvis är väldigt lönsamt för hundarna i mitt hus 🙂

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Hihi, ja det är svårt allt låta bli att falla för frestelsen att ge dem nåt när de är så söta. Jag brukar försöka att åtminstone låta dem göra nåt trick innan, men den här gången blev de utan!

      Svara
  3. ewa28

    På tal om hundar. En kollegas har en hon som fortfarande är lite valp. Vi samlar mjölkpaket och toarullar till henne. Då hunden är hemma själv en längre stund ger kollegan henne en mjölkkartong som hon har gömt hundgodis inuti. Toarullen gör att dr tar längre tid för hunden att nå in till godsaker. Hunden äter inte upp något mer än godiset och älskar att få detta som sysselsättning.

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Det är en perfekt aktivering, här ryker dock toarullar fort, mjölkpaket håller ngt längre, bäst är toarulle inuti en vinbox :p Man kan försvåra genom att tejpa igen öppningen litegrann om det går för fort för hunden att öppna!

      Svara
  4. Ping: Jag fick ett mejl från wordpress | Lindas Hundliv med Inez & Drömma

Kommentera

