Leta cacher å fälla matte

Snön börjar smälta och man kan gå lite ”normalt” i skogen igen… Det här med att pulsa i snö är inget för Inez och hennes rygg.

Hussen å jag tog med oss  hundarna och åkte till Ågelsjön, ganska länge sen jag var där. Det är annars ett ställe jag åker till titt som tätt. Sjön var fortfarande isbelagd, men jag som har lite isskräck, vågar förstås inte ens tänka tanken att någon hund skulle få ge sig ut på den, men med solen skinande och isen gnistrande så var det otroligt vackert.20140216-211347.jpg

Anledningen till att vi valde just Ågelsjön idag var att vi skulle leta lite cacher var det tänkt och det gjorde vi. Hundarna hjälpte till, men jag tror faktiskt de mer stjälpte än hjälpte i det här läget… Stjälpte gjorde även Inez OCH jag när Inez kom i världens fart å sprang rakt in i mitt ena ben mitt i ett steg. Jag föll över Inez som oxå förstås tappade balansen å där låg vi i geggan, hrmf, jäkla hundskrälle. Men som tur var verkade hon inte blivit skadad och jag blev bara blöt om baken.20140216-211403.jpg

Tjejerna passade på att posera på nedfallna stammar så vi kunde fota lite och förstås så var väl deras baktanke med det att de skulle få lite godis för att de var så söta och det fick dem 🙂20140216-211418.jpg

Vid klätterberget hade ett stooooort isflak släppt taget och det var huuuur mkt is som helst över gången och även ner i slänten och ut på sjön. Tur att man inte stod där under när det rasade. Vissa isblock var nästan lika stora som hundarna.20140216-211332.jpg

Kommentera

