Instruktörsmöte

Den här veckan är det mkt hundaktiviteter, vissa självvalda, andra lite mer en plikt. Igår kväll var det plikten som kallade och vi hade instruktörsmöte. Ända tills årsmötet förra veckan satt jag själv med i hundägarutbildningsektorn, men nu orkar jag inte riktigt med det och har klivit av tåget. Den här gången ska jag stanna i tid och hoppa av på rätt hållplats tänkte jag.
Jag vill inte åka förlångt och hamna i den inre stressen jag upplevde i slutet av sommaren då allt bara blev überjobbigt istället för underbart. Då är det tur man har förstående familj, kompisar och klubbkompisar som inte tvingar på massa uppgifter utan de förstår nej:et och tjatar inte vidare.

Tillbaka till tråden. Jo det var rätt skönt att ”bara” vara instruktör idag och njuta av pizzaslice och goda hembakta bullar istället för att få nån jäkla ångest och börda över att man inte har instruktörer så det räcker för alla kurser som folk vill gå. I år har vi redan TRE nästan fulla agilitykurser, en nybörjarkurs och två fortsättningskurser och de är mer eller mindre klara med både dagar och instruktörer. Skönt när det kan gå smidigt! Klubben har även en avtalsintruktör och en kille på instruktörsutbildning och två yngre tjejer (ja iaf yngre än mig, typ 20 kanske de är) som verkar intresserade av att hålla kurs eller vara hjälpinstruktörer som inte var med förra året. Det börjar faktiskt kännas som klubben blomstrar. Det är många nya, drivande krafter i klubben, både som nya aktiva och som nya instruktörer och funktionärer, härligt!

Mötet var alldeles lagom långt och när jag kom hem fick mina hundar träna lite dribbla och jag passar på att skriva lite blogginlägg innan det är säng och sovdags.

Kommentera

