Rallyträning med A/M-gruppen

Onsdag betyder organiserad rallyträning, den här veckan hade turen kommit till avancerad/mästaregruppen. Det var avhopp hit och dit och till slut var vi bara två som åkte iväg, en stackars nybörjare hade vi lurat dit oxå, men alla fick en bra träning.

Vi började sätta upp en kombination som sedan byggdes på med en kombination till. Man kunde lite lixom gå från den ena kortare kombinationen och fortsätta på den längre om man ville… Å råkade man gå från fel håll i den korta så blev det en helt annat bana, för då hamnade hunden på höger sidan istället och alla skyltar blev ju således på motsatt sida mot var tanken varit från början. Den banan gillade jag jättemkt!

Den här gången hade jag bara med mig en hund, Inez. Det är ju egentligen hennes träning, men Drömma får följa med ibland oxå… men inte idag. Eftersom vi var så få och hade hela ridhuset för oss själva så hann vi träna väldigt intensivt. Inez var riktigt duktig, men det här med stadga och honnören måste vi plocka upp igen, hujeda mig så otålig hon var. Även stadga i stå-gå runt och sitt-gå runt var svårt den här gången. Men jag är nöjd med träningen.

Inez blev dock två färgad av sanden i ridhuset så det blev en dusch när vi kom hem, vattnet blev helt svart. Bjäk…
Nästa träning är sista gången i båda grupperna, men den missar jag tyvärr. Eller tyvärr kanske jag inte ska säga, för Drömma och jag ska gå en rolig kurs istället!

Kommentera

