Bra fast dåligt

Såg fram emot kvällens zumbapass. Åkte dit glad i hågen och småpratade med några medan vi väntade. Jag intog min ”vanliga” plats inne i lokalen, den där jag har bra sikt på instruktören och bra svängrum åt kanterna, lite felmarginal måste man ju ha 😉

Jag gillar Cissi pass, hon har koreografi som jag gillar (och klarar skapligt bra), hopp som inte är så jobbiga för benen, så jag kan vara med å hoppa lite grann utan att få ont. Det var ett svettigt pass med mycket folk och allt gick bra, trots att jag faktiskt känt mig lite off idag.

MEN så kom vi till utfallen, vi kör bara ett par stycken… Och oj, det ville inte mina knän vara med om, undrar om knäskyddet gjorde nytta!? Båda knäna gjorde ont hela tiden efter det 😦 Å jag blev så ledsen. Börjar fundera på om mina leder börjar bli lite utslitna, kan det vara så illa? Jag har känt av lite ömhet å knaster ena knät i en benmaskin i gymmet oxå å afron ska vi inte tala om…. Buhuuu, jag vill inte ha ont… Det måste nog bli så att jag får ta mig i kragen ringa en sjukgymnast å se vad hen säger. Kanske man ska käka nåt tillskott som ”smörjer upp” lederna lite…

9 thoughts on “Bra fast dåligt

  1. Agneta

    Så trist att begränsas av smärta! (vet hur det känns) Glucosamin funkade på min mamma som hade artros i många leder. Annars kanske du får göra som fotbollsspelarna, öppna upp och ”städa” bort lite smågrus i knäet! 🙂
    (Låter ju enkelt?)

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Sjukgymnasten jag tänker på har goda vitsord och blev rekommenderad av sjukhusets sjukgymnast efter dotterns knäoperation.
      Nåt måste jag nog göra hur som helst.

      Svara

Kommentera

