Skulle inte tro det…

Jag åkte dit med öppet sinne, redo att testa nåt nytt.
Nåt som varit populärt under många år å jag vet många gillar…

Aha, vaddå tänker ni, va har kärringen gjort nu då?

Jo det var ju så att ”min” afropowerdance var inställd idag och ersatt med ett aerobicspass. Först blev jag besviken, ingen afro, buuhuu, det som är så kul, men så tänkte jag att äh va fasen det här är ju möjligheten att prova nåt nytt. Sagt och gjort jag lät bokningen stå kvar på aerobicpasset och åkte till gymmet. Lite spänd nästan faktiskt av förväntan, vad kunde det här vara lixom….

Määähn, jag tyckte det var så boooring, förstod inte vitsen med det över huvudtaget, trots att jag kämpade på och försökte hänga med i stegen och rörde mig under en hel timme, så var jag inte värst svettig och inte hade jag värst roligt heller. Det kändes som slöseri med tid och jag undrade vad jag gjorde där, skrattade mest å att man gjorde fel, men jag var inte ensam om det kan jag säga.

Nä nån mer aerobic blir det nog inte för min del, då kör jag hellre styrka eller nåt annat, cardio kanske istället. Tur att vi alla är olika å att gymmet har ett så brett utbud så det passar alla. Jag kommer i alla fall hålla mig till zumba å afro ett tag till! Rör i grytan, slå på väggen, häll vatten å ta skydd! DET är grejer det 🙂

Kommentera

