Schas säger jag…

Vaknade imorse med halsont och ett huvud som dunkade rätt rejält… Men eftersom jag bokat tid med en kollega så släpade jag mig till jobbet med fickan full av halstabletter. Halsontet har varit lite till å från under dagen och huvudvärken släppte faktiskt av en del, så mkt att jag började undra om det var spänningshuvudvärk.

Jag smet hem lite tidigare och dottern som kom hem straxt efter mig, fixade lite mellis till mig. Jag stoppade hörlurarna i öronen, kröp ner i sängen och lyssnade på ljudbok och slumrade, helt inställd på att gå på kvällens zumba eftersom det var ”spänningshuvudvärk”. Men slumrandet blev så pass slumrigt att jag somnade till och när jag vaknade hade huvudvärken kommit tillbaka å jag kände mig mer förkyld så jag avbokade faktiskt mitt zumbapass. Trist, men sant och den största orsaken till att inte inte vågade dansa zumba är att jag äntligen efter flera månader av längtan å väntan ska börja en kurs med Drömma. Klara färdiga tävla heter den och verkar innehålla mkt av det som intresserar mig, sånt som burlekar, bakdelskontroll, shaping osv… Vissa saker gör vi ju redan här hemma, men jag behöver en spark i baken för att komma igång med hunderiet igen.

Nu håller jag tummarna för att jag håller mig frisk, så jag inte missar kursen imorgonkväll.

Drömma

Kommentera

