Klara färdiga tävla

Drömma och jag har varit på kurs idag. Äntligen! Som vi har längtat… I flera månader har jag varit taggad på att gå kurs å när den här dök upp, praktiskt taget hängde jag på låset för att kunna anmäla mig, livrädd att inte få plats. Det är en kurs om belöning, klicker, shaping, kroppskontroll mm, jag ser verkligen fram emot den här och att få en spark i baken så jag kan bygga upp en fin grund för Drömma och mig.

Vi var fem stycken och det är ganska lagom, speciellt när man ska vara inomhus å har en störningskänslig hund. Skönt dock att få vara inne i värmen, att ha inomhuslokal att träna i känns verkligen lyxigt! Drömma skötte sig rätt bra, men hade svårt att koppla av, var lite stressad över miljön, men jobbade ganska bra ändå. Jag kände en av tjejerna och kände igen en annan, roligt med både okända och kända i gruppen.

Vi pratade om belöningar, både matbelöningar och andra, t ex kamp å jakt. Vi provade att leka olika lekar, men sista övningen när man skulle byta den ”döda” leksaken mot den ”levande” ville inte Drömma ens försöka leka, än mindre ta en främmande leksak i munnen, huvaligen. Så sista övningen hoppade vi över och jag passade på att fota henne istället.

Vi fick lite läxa oxå, att leka dead or alive leken så vi senare skulle kunna lägga kommando på det och utveckla mer, men om jag ska vara ärlig så var kanske även matten lite trött, så hon lyssnade inte med båda öronen på vad fröken sa…

Så söt hon är min lilla Dröm ❤ och hon var duktig, även om jag tycker hon borde kunna slappna av mer och skälla mindre, men det är ju konsekvenser man får ta när man låter hunden sköta sitt eget liv, men det ska det bli ändring på nu tänkte jag.

20140305-205310.jpg

Kommentera

