1:a agilityn ute

Iår har vädret varit väldigt gynnsamt när det gäller tidig utomhusträning. För typ en vecka sen, eller om det är ännu mer, fick jag sms om att planerna på klubben var träningsbara. Jag har tyvärr haft fullt upp ett tag nu, men idag fick vi äntligen till det.

Jag messade Ann och berättade mina planer, hon hakade på som förväntat. Fåglarna kvittrade, det var lagom varmt ut och humöret på topp hos både hundar och oss. Lite vårsol skulle man haft oxå om det hade varit helt optimalt, men det gick bra ändå!

Drömma fick träna lite slalom och kontaktfält, och sprang som en galning, jag hade inte någon direkt plan för träningen mer än att vi skulle komma igång. Inez fick komma ut och träna lite backa, inför rallyns avancerade klass där man ska backa tre steg bakåt vid sidan tillsammans med förare på antingen höger eller vänster sida. Vi har mkt kvar att göra där, men kanske att vi får till det till slut.

Det var så roligt med träningen, hundarna var som kalvar på grönbete som skuttade å busade, härligt att se. Hoppas det blir en träning snart igen.

20140306-184755.jpg

Kommentera

