Årsmöte på annan ort

Ja, det är alltid på annan ort när det gäller CBP, chansen att det skulle hamna i min stad är ju relativt liten, då det bara är jag som är aktiv bergerägare, eller ja kanske t o m faktiskt den enda bergerägaren i stan!

Precis som förra året låg årsmötet i samband med en internationell utställning. Det tar typ två timmar för mig att åka och iår blev jag upphämtad av kompisarna Assie och Leona som oxå skulle dit. Trevligt med sällskap i bilen. Eftersom ingen av oss skulle ställa hund så åkte vi sent och kom lagom till årsmötet. Några berger var kvar och vi fick klappa lite på dem och småprata lite innan mötet började.

Mötet flöt på bra och vi fick gott tilltugg, bl a en supergod kaka som Gunilla bakat, yummie! Jag fick feeling på mötet och taggad att vara mer aktiv igen (men ska försöka låta bli eftersom jag vet att stressen över även det lilla enkla uppdraget lätt kommer och sätter klorna i mig, så jag höll mig borta från uppdrag denna gång). Efter hemresan tog jag lite kaffe och god kaka och stillade huvudvärken lite innan jag tog med mig hundarna ut på en promenad i vårvärmen. Tyvärr hade solen hunnit börja gå ner lite för mkt för att kunna njuta av strålarna, men det var fortfarande varmt och skönt och hundarna gick lydigare än vanligt i kopplet. Kanske för att jag var på lite extra bra humör idag, kanske för att de var trötta efter gårdagen, jag vet inte vilket.

Bild

4 thoughts on “Årsmöte på annan ort

  1. Agneta

    Vilken fin bild på er!! Tids nog dyker det upp något i klubben som du känner för att vara mera aktiv i. Det ska ju vara något som ger energi i stället för att ta energi. 🙂

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Aktivt, ja kanske, jag var ju bara där som åhörare tänkte jag, men som du säger så offrade jag ju flera timmar å det är väl engagerande!

      Svara

Kommentera

