Snart tävling

Nu är det snart dags för tävling, men än så länge är det inte så pirrigt. Jag brukar bli rätt nervig av mig, men försöker att hålla det borta så gott jag kan. Det är konstigt nog lite lättare att vara mindre nervös med Drömma än när jag tävlar med Inez.

Imorgon är det en inofficiell agilitytävling i Åtvidaberg, Socknahoppet. Drömma är anmäld till 4 lopp, två blåbär och två hopp, vi väntar lite med agilityloppen, jag vill få ordning på gungan först, å gärna kontaktfälten överlag!

Sist vi tävlade var i Jönköping i slutet av augusti, det var vår tredje officiella tävling och då gjorde Drömma ett superfint lopp, men jag gjorde ett felaktigt byte och råkade tränga bort Drömma från ett hinder. Vi har nästan inte tränat efter det heller, jag har lixom inte haft lust… konstigt för agility är ju så kul! Men nu hoppas jag lusten och orken hittar tillbaka!

Kommentera

