Jaa! Det är nog vår

Maken och jag har varit i skogen och roat oss med lite geocaching. Den här gången i Finspång. Vi hittade en fin terrängslinga som sades vara ca 5 km, men min runkeeper visade åtta! Hur som helst så var det en trevlig runda med ca 20 cacher om man svävade ut lite, vi tog lite mindre än hälften eftersom batteriet dog 😦 Men å andra sidan fick vi en fin anledning till att komma tillbaka och då ska vi ta med fikakorgen!

Vacker utsikt och spännande djur i området! Jag har aldrig tidigare sett äkta bävermärken!
20140316-213414.jpg  20140316-213438.jpg

Vi såg massa fina vårtecken, alhängen, några rosa vackra blommors som jag googlat fram som tibast, leriga hundar och BLÅSIPPOR! Jag tycker blåsippor är såå himla vackra.

På den här slingan kunde hundarna vara lösa nästan hela vägen, några gånger åkte kopplet på när vi mötte folk! Promenaden tog straxt över 2,5 timmar och var superhärlig, lite geggigt på sina ställen, men det ska väl synas att våren är här, eller 😉

 

 

Kommentera

