En större låda till mig?

Ikväll var det zumbafitness igen. Det är så himla kul tycker jag. Bra musik, svängigt och svettigt. Det var full i lokalen och jag gissar att vi var 40-45 st, redan efter 15 minuter är man genomsvett p g a värmen i studion. Cissis pass är dem jag gillar bäst, lagom svåra koreografier och så pass lugna och mjuka att jag klarar rörelserna med min lite lytta kropp. Det var två nya danser idag, en lättare och en med lite snabbare rörelser i. Dessutom var det ringdans, dvs alla står i ring och ska göra rörelserna åt samma håll. Vi börjar åt höger, men så ser man ju människan mittemot som går åt motsatt håll mot vad jag ska göra, då blir det svårt med kroppskontrollen och koordinationen ibland. Kanske skulle jag oxå behöva köra lite kroppskontroll, som jag tränar med hundarna, för att få lite ordning och reda på armar och ben 😉

På tal om kroppskonroll så har hundarna oxå fått träna lite idag. Vi bytte låda till en en med lite högre kanter och något mindre än den igår. Jag märkte att Drömma har lättare att backa i lådan för att få i alla fyra tassarna. Så rörelsemönstret är som följer, två tassar i lådan, trampa, trampa, trampa. Nä matte verkar vilja nåt annat, jag går lite närmare och då lixom trillar baktassarna i. Då kommer Drömma på vad som ska göras och hoppar tillbaka med framtassarna för att få godis 😉

Så alltså har vi tränat både hundarna och jag. Hundarna fick mest träna hjärnan medan jag tränade flåset, koordinationen och höftsvängningarna!

2 thoughts on “En större låda till mig?

    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Intressant, Inez kör en helt annan metod och kliver i med framtassarna å hoppar sen typ jämnfota i, medan Drömma backar i å köra med en tass i taget.. Resultatet blir ju detsamma, men vägen dit skiljer sig.

      Svara

Kommentera

