Kursdag

Tredje kurstillfället avklarat. Den här gången gick vi igenom fri-kommando, baklängesgång och omvänd lockning. Mkt av det vi lär oss på kursen har jag redan relativt stor inblick i, men Drömma är en oslipad diamant och vi behöver bygga upp en fin grund och jag behöver lite stöttning, tips å råd så jag blir säkrare i min roll.

Eftersom jag för två år sen tappade stinget för hundträning har jag backat rejält i inlärning och träning överlag. Nu är jag glad om jag kommer iväg på de organiserade träningsdagarna. Det känns nästan som om jag har en unghund som jag ska bygga upp igen. Drömma har ju dragit på sig många olater och jag som matte har varit aaaallldeles för slapp i uppfostran och det vet jag om. Men nu gör jag en grabbatag och försöker reparera skadan även om det är jobbigt, både känslomässigt och tidsmässigt emellanåt.
 20140305-205310.jpgHur kan det vara känslomässigt jobbigt att träna upp en sån hund som Drömma tänker ni säkert? Hon som är så arbetsvillig och lättlärd osv. Jo jag lyckas ju gå kursen, men sen i veckan är det svårt att orka med att träna, jo jag vet att det inte krävs jättemycket, eftersom jag känner ett känslomässigt misslyckande i hennes utveckling och kunskap så blir det oerhört jobbigt. Men jag gör tappra försök och hoppas att det ska bli hund av Drömma oxå så småningom.
Vi kämpar på tillsammans, min lilla Dröm och jag<3

Kommentera

