Agility i Värnamo

För ett tag sen satt jag å några kompisar med samma ras å chattade på datorn. Jag blev peppad och två av oss beslutade oss för att anmäla till hoppklassen på en agilitytävling i Värnamo. Ja det är rätt långt att åka, men å andra sidan så finns det inte många tävlingar just nu i mars… Dagen kom och Leona och jag åkte iväg. Flera timmar i bil, men med väldigt trevligt sällskap och många samtalsämnen så kom vi till slut fram, i lagom tid dessutom. Vi kollade startlistor, letade plats på läktaren och grundade med lunch. Sen fick hundarna komma in i ridhuset. Drömma var stressad å gasad, men fick sitta i buren och insupa lite ljud och sånt. Lagom när vi står och ska gå banvanding och har konstaterat att det inte är en enda kotte vi känner igen, så står plötsligt den fagra Birgitta framför oss. Hon har två bergerer, underbart sprakiga bergerer. Vi kramas å pratar lite innan det är dags för banvandring. Det är en lite lurig bana, speciellt för oerfarna hundar, som både Drömma och Mide är, men vi har ändå varsin plan.
Jag är först ut. Det ser ut så här!

En tjuvstart som absolut inte var väntad, dessutom startar DRömma så fort att jag inte ens hinner förbi första hindret, jag förstår ingenting… Jaja…
Allt går jättefint och mitt mål är att klara slalom och det fixar Drömma galant, en liten titt in i tunneln som kommer efter slalom, men Drömma fortsätter ändå åt rätt håll! Det löper på bra och Drömma tar platta tunneln, jag springer på… OCH kommer på att hon kanske behöver hjälp, men det alldeles för sent… När hon kommer ut ur tunneln står jag felplacerad eftersom platta tunneln tar längre tid än jag räknat med, Drömma springer till mig och frågar vad hon ska göra och jag svarar, tunneln, och DET fixar Drömma, men från fel håll 😉 Resten av banan går jättebra och hon är så himla duktig, min lilla superduper DRÖM! Vilken glädje! Vilken hund jag har!
Visst har vi mkt att jobba på, men jag vet det. Det här är vår fjärde officiella tävling och vår 7:e tävling totalt på två år, så vi har all tid i världen att fixa massa finjusteringar. Nästa projekt är kontaktfälten och gungan!

4 thoughts on “Agility i Värnamo

  1. HumleSpunk

    Det var så himla kul att se er igen, vad glad jag blev! Och Drömma är verkligen en av de häftigaste bergerpinglor jag vet, ni är galet häftiga tillsammans! Kramar! ❤

    Svara

Kommentera

