Skogstur

Torsdagar brukar ju betyda träning på gym för mig, det brukar ju vara ett gruppass inbokat, men inte idag. Afron var helt inställt (igen) och det var inget annat pass ersatte… Det kändes som evigheter sen jag var på gymmet, men mindes då att jag faktiskt varit på zumba på tisdagen.

20140320-210353.jpgEfter flera ärenden på stan kände jag mig trött och rörig i huvudet, jag beslutade att fort åka hem å byta om till hundkläder och ge mig ut i skogen. Tanken var att ta en 2,5 km promenad på skogsväg, där bara en bit är stig. Men då ser jag en man vid en bil å jag väljer att gå åt helt motsatt håll. Det var en liten slingrig terrängstig som var perfekt, hundarna sprang och galningar å jag hakade som en liten svans :p Stigen blev sen mindre och mindre och jag valde att fortsätta där jag trodde stigen skulle gå, men inser då att ojdå, nu blev det verkligen offroad, inte ett spår av någon stig här… Men jag knallade på och hoppades hitta hem ändå. Skogen är ganska lätt navigerad och jag trodde mig veta var jag var. Jag hoppades komma upp på skogsvägen på ett visst ställe och ta mig tusan, det gjorde jag. Rundan slutade på nästan 4 km och med två skitiga hundar, inte smutsiga utan skitiga, för vad Drömma hade rullat sig i vill jag inte ens tänka på. Det blev tvagning för både de fyrbenta när jag kom hem, men sen var vi trötta och belåtna alla tre!

Kommentera

