En evighet eller en knapp vecka

Det kändes som en hel evighet sen jag var på gymmet senast. Redan i slutet av veckan började jag sakna stället och planerade in att åka dit efter jobbet för lite fredagsmys. Verkligheten kom dock ifatt mig och jag kom på att det var massa andra saker som var viktiga inför helgen, så jag fick prioritera bort fredagsmyset på gymmet och ta ett ”vanligt” fredagsmys hemma med familjen istället.
Helgen var full av aktivitet så då hanns inte heller gymmet med, men idag, är det måndag och nya tag, så då hade jag tid. Det kändes som huuur länge sen jag varit där, fastän det ”bara” var 6 dagar sen sist. Konstigt att det känns så länge.

Jag hade missat att ta med mig mellis så energin tog snabbt slut.

Startade med 20 minuter crosstrainer och 5 minuter rodd. Sen kände jag mig nöjd med cardion för idag.
Jag gick vidare till X-force maskinerna och körde en runda, tre benmaskiner med ungefär 10+5 reps på varje.
Sen blev det mkt rygg axlar och skuldror och även där körde jag 10+5 reps på flera maskiner.
Sista maskinen blev AC (abdominal crunch) där körde jag på en lägre vikt, men samma sak där, 10+5, nöjd för dagen gick jag till stretchhörnan och mjukade upp muskler stretchade och varvade ner. Det kändes himla skönt! Efter duschen var jag som en ny männsika om än något skakig.

Imorgonkväll är det zumba fitness med Cissi och då hoppas jag att jag inte har några större problem att röra mig, men nu känner jag mig faktiskt rätt matt och tänker krypa ner i sängen ganska snart!

God natt!

Kommentera

