Fredagsmys

Äntligen var det dags igen 😍

20140328-182738.jpgDet var länge sen senaste fredagsmyset, men nu har jag varit här igen.. å fredagsmyst på Factory Fitness! Flera av er vet ju att jag brukar ränna här titt som tätt och fredagarna är min favoritträningsdag.
En fredag?! Säger många och rynkar på näsan, på fredagar vill vi softa, ta det lugnt, käka gott, ta ett glas vin å slappa…. JO visst, det vill jag oxå, men först vill jag släppa på massa spänningar i axlarna, göra mig av med massa stress från arbetsveckan å fräscha upp mig med en dusch efter ett svettigt, härligt pass i gymmet. Först då börjar min fredag, det är då myset blir som bäst, när jag får börja med att mysa på gymmet ❤

Om man har gymmet som ett måste och tycker det är jobbigt att gå dit, ja då blir det varken mysigt eller särskilt effektivt, då är det nog bättre att se över sina vanor och rutiner och träningssätt och se om man kan få det passa bättre in i livet. Min kropp behöver bra blodgenomströmning, mycket rörelser för mina stela axlar, lite muskler för att orka med det fysiska städjobbet och förstås fylla på med endorfiner. Hos mig fylls det bland annat på genom höftvickningar på zumban och de afrikanska rytmerna på afron. Jag tycker det är så kul!

2 thoughts on “Fredagsmys

  1. toktassarna

    Kan tänka mig att gymmet är hyfsat tomt en fredag eftermiddag med 😀 Jag tränar lunchpass på fredagar, veckans bästa 😀

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Aa hyfsat tomt på fredagar, det brukar börja drälla in vid tre när jag kör uppvärming/cardion, så jag ligger någon halvtimme före oftast..

      Svara

Kommentera

