Lördagskul

20140330-214834.jpgVillken härlig start på helgen… Det hela började med sovmorgon, iaf om man jämför med en måndag, men Drömma, den lilla ligisten, satte igång att skälla!? kl 05:50 :O, men sen fick jag iaf ligga och dra mig till åtta-snåret. En frukost i lugn och ro, massa gott, bl a bär och en krämig kvarg och grekiskt lantbröd (jag äter ju i stort sett bara bröd på helgerna). Drömma ville gärna smaka!

20140330-214846.jpgJag skjutsade maken till golfbanan och fortsatte till klubben för lite agilityträning med Anna och Zoe. Oj så mkt prat och annat vi hann med, vi verkade vara rätt så lika så…

En kul träning, där både vi som förare kände oss duktiga och hundarna gjorde många lyckade saker. Zoe tränade på platta tunneln som enskilt moment och Drömma fick ta en fight med gungan igen. Nu måste vi verkligen ta tag i det, för till sommaren jag har anmält oss till tävlingarnas agilityklasser oxå. De andra kontatkfälten är inte klara, men där är hon iaf inte rädd och stannar typ på min kroppsplacering, alltså ”bara” att fasa ut och få Drömma oberoende av min placering, plättlätt lixom, eller kanske inte 😉

Hämta hussen, hem å svida om och vidare till kompisar för lite fika. Jag har blivit lätt röd i ansiktet och det är väl straffet för att jag inte smörjde in mig med solskyddsfaktor, jag vet ju att jag borde det eftersom jag lätt brännar mig! Kvällen avrundades i hemmets lugna vrå med bara ett barn hemma, god mat och lite film…

Kommentera

