Lite slött

Det har varit lite slött på fronten med uppdateringar… Dels har vi inte gjort värst mkt värt att blogga om, varken hundarna eller jag å dels har jag inte haft tid till att nöjesdatorisera så mkt.

Push/Pull från röd eller blå stjärna

I fredags slutade jag dock en halvtimme tidigare och gasade hem snabbt som attan för att äta mellis och åka ner till klubben med hundarna. På vägen ner började det regna, men kom bara några stänk som tur var. Jag byggde en bana som jag fått av en kompis. Staket och push-pull övningar.

Drömma löste det här bra mkt bättre än väntat, men iom att hon löper så var hennes motivaion inte på topp. Första två ”varven” var farten och och motivationen hög, men så helt plötsligt har hennes hjärna tagit slut och hon springer nosande iväg och har verkligen knäck i lurarna.
Kanske var det otaktiskt av mig att inte tänka mig för och bryta innan, men det kändes ju så bra och jag hade inte en tanke på att hon är i känslomässigt kaos just nu…

Nåväl, vi gjorde ett fint avslut iaf!
20140413-141945.jpgSen var det Inez tur att komma ut lite. Hon betedde sig som en kalv på grönbete och när hon väl kommit lös och fått varsågod-kommando galopperande hon i full fart bort till prispallen å skuttade upp på översta platsen och såg jättestolt ut ❤ Hon tog ett par varv i agilityparken oxå och visade att hon fortfarande inte tänker ta några kontakfält på ”rätt sätt” :p
Inez tränade rallylydnad, det blev lite byten framför, högerhandling och svängar. Vi tränade ett superkort pass med mkt belöningar så hon ska få upp kontakten mer med mig. Vi avslutade med ett lekpass och sen fick hundarna springa lite själva när jag plockade bort. Inez ville busa med Drömma och gjorde lekinviter, men Drömma ville bara lunka omkring och nosa.

 

2 thoughts on “Lite slött

Kommentera

