Går så där för kockan

Idag skulle jag, moi, stå för maten. Enligt matlistan stod det färskebab. Så fick det bli, men jag behövde kompletteringshandla lite… Fyra enkla saker… Pitabröd, isbergssallad, fefferoni och färsk mynta. Efter att ha besökt TVÅ butiker har jag ändå inte lyckats hitta alla fyra ingredienser som saknades. Nåja, jag får väl modifiera lite, även att myntan verkade vara lite av en viktigPetter i rätten. Skulle hacka lök å insåg att nån gul hade vi inte hemma så det gick bli röd istället, modifiera mera. Hack, hack det går bra nu! Forma till korvar, jajemän. Stek i pannan, ser fint ut! Dags att göra yoghurtsåsen. Hade missat korinter… å myntan hittade jag ju aldrig,
modifiera igen! Ah, jag gör vitlökssås👍 å så går pressen sönder, letar fram rivjärnet å inser att jag bara har EN lite klyfta vitlök kvar… Det räcker precis!
Rätten blir klar till slut, smakar gudomligt trots alla kompilikationer, absolut att jag kommer laga det här igen!!!

20140414-175712.jpg20140414-175726.jpg

 

One thought on “Går så där för kockan

Kommentera

