mjukstart med cardio

I mitt yrke behöver man träna en del för att kroppen ska hålla. Jag brukar ju gå på gym flera gånger i veckan. På senare tid har det mest blivit zumba, men gymmet och maskinerna är inte dumt det heller, fast jag erkänner, jag är lite feg för själva gymmet med alla fria vikter. Känner mig alldeles för osäker där.

Efter att ha haft ett lååååångt uppehåll och fått en kropp som knappt orkar hålla uppe sig själv, så var jag äntligen på gymmet igen. När jag tänker efter så var det inte såååå länge som det det kändes, det är nog bara två veckor, men iaf.
Jag vet att jag brukar bli pepp och köra mer än den planerade mjukstart, så planen idag var att köra lite cardio. Benet har bråkat som bara den och känns stelt och svullet, så jag tog inte så mkt motstånd på crosstrainern. 25 minuter blev det och sen skulle jag bort och köra lite mage, men bara en maskin tänkte jag och vips hade jag kört tre stycken (fast på låg vikt)! Jag fegar lite med vikterna på maskinerna, inte för att jag är rädd att få träningsvärk utan för att jag är rädd att jag ska få bakslag, kroppen är ju lite halvskröpplig. Jag vet det är ju roligt att träna och jag kan aldrig hålla mig till planen, men eftersom jag skulle på möte sen så fick jag nöja mig med att känna på de tre maskinerna. Imorgon har jag kurs och sen är jag uppbokad, men nåt pass i påsk borde jag kunna hinna med oxå!

Kommentera

