Fredagskul

Idag var jag på klubben och tränade lite agility, ja lite rally blev det oxå!

Det var några tjejer nere och körde igenom sina lydnadshundar inför tävlingen annandagpåsk, men de var klara innan vi hade valt ut vilken kombination vi skulle köra så det var inga problem.

20140418-155823.jpg
Vi valde den här övningen och så här i efterhand skulle jag nog provat lite andra lösningar oxå, men det är lätt att vara efterklok. Svårigheterna kommer inte alls där man tror, eller hur Anna!
Den här övningen var bra för mitt självförtroende, både jag och Drömma lyckades med övningen!

Efter att ha analyserat träningen så skulle jag gjort några av bytena annorlunda, men de jag gjorde funkade skapligt. Dessutom måste JAG TRÄNA PÅ att inte höja händerna så mkt, men efter år av träning där folk tjatat på mig att lyfta armarna å visa tydligare har satt sina spår.. Å jag har iaf upp armarna, men man kan ju tro att jag pekar på flygplan eller nåt! Sänk handen å visa tydligt mot målet. Det får bli läxan den här gången!

2 thoughts on “Fredagskul

  1. HumleSpunk

    När jag har mina ”stjärnpekarstunder” försöker jag tänka att jag ska ta tag i hundens halsband och ”bowla” iväg hunden. Det sänker min hand och förändrar rörelsen till ett jämnare skick istället för ett högviftande pek. 🙂
    Man ska bara komma ihåg det också 😛

    Svara

Kommentera

