Träning hos Catharina

Tidigare i veckan fick vi frågan om vi ville köra vår måndagsträning hos Catharina istället, på klubben var det nämligen lydnadstävling och de skulle använda även agilityplanen. Jomen visst lite miljöombyte är ju alltid trevligt och vi blev ett jättegäng som åkte till Catharina för att träffas, träna och fika. Ja fika blev det, det var fler än en som hade fixat fikabröd, så det var riktig kakbuffé! Mycket snack blev det och oj vad kul vi hade!

20140421-165045.jpg

Vi kom överens om att köra en klass 2 bana, agility, men utan gungan. Vi är flera som inte är klara med den och valde att träna den separat utanför banan och ”agilityhagen”. Den här banan kändes jättebra att gå, jag hade bra koll på vad jag skulle göra och hur… MEN det var en bana med mer fällor än väntat och för Drömma och mig blev den alldeles för svår och blev istället jättetråkig att köra i o m alla svårigheter. Jag blev stressad och Drömma blev vid och yvig i sina svängar, lyssnade dåligt och det blev bara pannkaka av allting. Nä den banträningen blev inget rolig. Inte ens när jag gick in och punktkörde där vi haft svårigheter blev det något bra och Drömma bara sprang runt å gjorde som hon ville, å jag blev sur… Lite lyckades vi dock med, men inte alls som jag hade tänkt.

MEN när vi tränade gungan! Ojojoj, så bra det gick, tjolahopp kände jag bara! Jag använde mig av godisskål och i o m att Drömma varit rädd för gungans rörelse så var det bara fokus på det, att gungan rör sig när hon springer ner mot kontaktfältet och godisskålen. Hon stannar inte på KF, men å andra sidan har jag inte tänkt på belöningsplaceringen förrän idag. Nästa träning blir nog imorgon och då ska jag fokusera på att sätta skålen närmare KF så hon lär sig att stanna till på rätt ställe.

20140421-165023.jpg

Inez var oxå med idag, men hon fick inte köra agility även fast hon gärna ville. Guuuud vad hon taggade igång när hon skulle få vara med och titta på… Vi tränade lite rally istället, på raka sättande på högersidan och fint fritt följ på båda sidorna. Om 1½ vecka är det tävling och jag känner mig inte det minsta klar för det… Gaaah!

Kommentera

