Vitsippor i mängder

20140501-212210.jpgDottern och jag tog cyklarna och trampade iväg till en relativt nyanlagd våtmark i närheten. Jag har fått för mig att man lixom kan komma runt å in på det närliggande bostadsområdet. Det är är så tråkigt att åka fram å tillbaka. Väl där så fanns en karta som visade att man faktiskt kunde gå på en led i samband med våtmarken. Sagt och gjort, hur långt kan det vara lixom, sa vi och drog ner cyklarna för den lilla stigen. Efter bara någon minut kom vi till en skogsglänta som var så översvämmad med vitsippor att det var som att befinna sig i en saga. Jag gick runt å sa WOW, helt otroligt, nä det är inte sant, kolla, å fy fan… osv, man blev helt häpen och hänförd, det var så vackert. När jag samlat mig lite så började jag fota och snapchatta till min kompis i Umeå. Jag vet att hon älskar vitsippor, men där uppe finns inga, förutom enstaka i rabatterna, men det är ju inte riktigt samma sak. Fåglarna kvittrade och sjöng och man gick försiktigt runt i täcket av vitsippor och bara njöt.

Hur det var med den där leden till bostadsområdet? Jorå den gick ungefär dit jag trodde, men någon led i den bemärkelsen jag hade trott att det var stämde INTE, det här var en terrängled, en väldigt kuperad sak, men efter lite släpande av cyklar och över stock och sten kom vi till slut ut ur skogen. Jag kommer nog ta den svängen igen, men kanske utan cykel, för det var inte helt optimalt 😉

 

Kommentera

